Opatření v souvislosti s Covid-19

Aktualizováno: 01.05.2022
Dovolená v Řecku - nejčastější dotazy k aktuální situaci

Opatření v souvislosti s Covid-19 FAQ

15.3.2022 zrušen požadavek PFL formuláře pro cestu do Řecka a příjezdový formulář pro návrat do ČR

Od 1.5.2022 není pro vstup do Řecka vyžadováno potvrzení o beziinfekčnosti!

Není tedy potřeba předkládat certifikáty o očkování, potvrzení o prodělaném covidu ani testy.

Aktuální podmínky cestování do Řecka jsou uvedeny na webech:

Velvyslanectví České republiky v Athénách
Re-open EU - Evropská komise schválila nové doporučení k volnému pohybu uvnitř Evropské unie od 1. února 2022.

Návrat do České republiky bez jakýchkoli omezení

Vstup do České republiky je bez omezení jako tomu bylo před vypuknutí pandemie COVID-19 a nepodléhá žádným opatřením a povinnostem.
Pravidla návratu do ČR

Jak je to s cestovním pojištěním?

Naše cestovní kancelář jako jedna z mála na trhu poskytuje všem svým klientům pojištění léčebných výloh BASIC, které je zahrnuto do ceny zájezdu. Doporučujeme připojištění balíčkem ERV Extra a Extra+ k rizikům v souvislosti s onemocněním Covid-19, které pokrývá náklady se zrušením cesty (storno) kvůli nesplnění zdravotních podmínek, náklady na náhradní ubytování nebo neplánovaný pozdější návrat ze zahraničí domů.
Více informací k pojištění

Letecká společnost Smartwings ruší povinné respirátory

Letecká společnost Smartwings ruší od 14. dubna 2022 na všech svých letech z/do ČR povinné respirátory. Opatření se ruší v souvislosti se zrušením zákonné povinnosti používat ochranu úst a nosu ve veřejné dopravě v ČR. V zájmu ochrany zdraví se však nadále doporučuje mít ochranu nosu a úst nasazenou.

Hygienické podmínky pro lety se společností Smartwings
Na letištích a v letadlech jsou dodržována především následující hygienická opatření:
• Fyzické odstupy 2 m ve všech fázích odbavení, nástupu, výstupu
• Dodržování odstupů při nástupu a výstupu (případně během letu, pokud to kapacita dovolí)
• Omezení nabídky palubního občerstvení a jeho bezpečné balení
• Omezení prodeje na palubě a bezkontaktní placení – během letu je možné platit pouze kartou