Hygienické protokoly vychází z doporučení
Řecké organizace veřejného zdraví EODY a dle vývoje epidemické situace mohou být kdykoli aktualizovány.
Hotely zavádí především:
• Online check-in a check-out, tedy nahrazení papírových formulářů tablety či mobilními aplikacemi, a bezkontaktní platby, v některých případech měření teploty přijíždějích klientů
• Důkladnější počáteční/závěrečný úklid v jehož důsledku dochází i k posunu ubytování check-in po 15. hodině, check-out do 11. hodiny,
• Odborné proškolení personálu o bezpečném chování a povinnost personálu používat prostředky osobní ochrany (roušky nebo masky, rukavice apod.),
• Pro hotely s více než 50 lůžky pověření osoby, zodpovědné za dodržování všech hygienických a preventivních opatření,
• Organizaci společných prostor tak, aby byl dodržen minimální odstup 1,5 m (stoly v jídelně, podlahové značky u recepce apod.),
• Povinnost personálu, aby okamžitě nahlásil pravděpodobný kontakt s onemocněním covid 19, u zákazníků pozorovat příznaky a okamžitě informovat hlavního hygienika zařízení,
• V případě, že klient s příznaky onemocnění covid 19 nemůže být převezen nejbližší nemocnice, bude přestěhován do samostatného pokoje a bude proveden speciální úklid,
• Omezení některých hotelových služeb – wellness, hromadné fitness aktivity, dětské kluby, dětská hřiště
• Poskytování dezinfekčních prostředků, především u vstupů do společných prostor, jídelen apod.,
• Zákaz vstupu do zařízení všem, kteří v něm nebydlí,
• Pravidla pro úklid a dezinfekci dle řecké směrnice EODY,
• Zvýšené požadavky na čistotu společných prostor včetně výtahů, madel, vypínačů, klik apod.,
• Minimalizaci úklidu pokojů a výměny ložního prádla a ručníků v průběhu pobytu, aby se předešlo kontaktu personálu s možným případem nákazy a jejího šíření, výměna ručníků a prádla na žádost klienta,denní úklid u hotelů vyšších kategorií pouze na žádost klienta
• Každodenní větrání pokojů,
• Minimalizaci vybavení pokojů dle doporučení odstranit veškeré dekorativní předměty jako polštáře a přehozy, časopisy, jídelníčky, ale i župany,
• Zakrytí dálkových ovladačů televize a klimatizace jednorázovým obalem.
• Zákaz nebo omezení provozu dětských klubů a hřišť, fitnesscenter, wellness, vnitřních bazénů apod.
Další opatření v souvislosti s Covid -19 jsou plně v kompetenci hotelů, mohou být zaváděna i postupně. Omezení, zaváděná pro ochranu zdraví klientů, nemohou být předmětem reklamace.